WAAR moet ik zijn?

"Hij begon hen twee aan twee uit te zenden..." (Mc 6,8)

Blijf niet alleen: ontmoet bondgenoten!

De coronatijd kan een gelegenheid zijn om een boek te lezen of enkele filmpjes te bekijken over de visie van de Missionaire Parochie. In 2019 verscheen bv. de Nederlandse vertaling “Als God renoveert” van het boek “Divine Renovation” van fr. James Mallon uit Canada. Vervoeg gerust een (online) leesgroep.

In 2023 is er een mini conferentie voor Nederland en Vlaanderen met inspirerende gastsprekers. U kunt er deelnemen aan seminars/workshops voor inspiratie en ondersteuning in de omslag naar een Missionaire Parochie, en ook anderen ontmoeten die dezelfde visie delen of ervaringen uitwisselen.

Zoek bondgenoten in de eigen parochie om samen de handen in elkaar te slaan. Als alternatief kan u ook op zoek gaan naar een parochie die reeds begonnen is te werken volgens de principes van een Missionaire Parochie. Wie graag wil meewerken aan deze omslag is meer dan welkom!

De boodschapper van het Rijk Gods reist vrij en licht

Dierbare broeders en zusters, goedendag!
Het Evangelie van vandaag verhaalt het ogenblik waarop Jezus de Twaalf uitzendt. Na hen één voor één bij hun naam geroepen te hebben, “om Hem te vergezellen” door naar Zijn woorden te luisteren en Zijn gebaren van genezing te observeren, roept Hij hen vandaag opnieuw samen om “hen twee aan twee uit te zenden” in de dorpen waar Hij naartoe zou gaan. Het is een soort “stage” van datgene waartoe wij zullen geroepen zijn om na de verrijzenis van de Heer te doen met de macht van de Heilige Geest.

Paus Franciscus - Sint Pietersplein - 15 jul 2018