Spreker

Hoofdspreker van de conferentie is de Canadese priester James Mallon. Hij schreef in 2014 het boek Divine Renovation: From maintenance to mission. Dit boek is in 2019 in Nederlandse vertaling uitgekomen bij Adveniat onder de titel Als God renoveert. De parochie van onderhoud naar bloei.

Fr. Mallon beschrijft in zijn boek hoe hij en zijn team de omslag van een onderhoudspastoraal naar een missionaire parochie hebben vormgegeven in de Sint-Benedictus parochie in Halifax, Canada. Het blijkt dat het mogelijk is: een bloeiende parochie, waar mensen van alle leeftijden en achtergronden graag komen en zorg dragen voor elkaar en voor mensen in hun omgeving!

Inmiddels zijn ook in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Nederland positieve verhalen terug te beluisteren van parochies, die proberen de principes van Als God renoveert in hun eigen parochie vorm te geven en te vertalen.

Meer informatie over fr. James Mallon

Fr. James Mallon is auteur van het boek Divine Renovation: From maintenance to mission (2014), in Nederlandse vertaling Als God renoveert. De parochie van onderhoud naar bloei (2019).

Fr. Mallon is in de coronatijd op eigen verzoek benoemd tot pastoor van een nieuwe parochie in het aartsbisdom Halifax-Yarmouth, OLV (Onze Lieve Vrouw) van Guadalupe in Dartmouth. Daarnaast is hij nog steeds nauw betrokken bij het internationale werk van Divine Renovation. Hij is een veelgevraagd spreker over de thema’s van parochievernieuwing en evangelisatie.