Hij sprak tot hen: “Komt, volgt Mij: Ik zal u vissers van mensen maken.”
Terstond lieten zij hun netten in de steek en volgden Hem.
Matteus 4, 19-20

Conferentie Missionaire Parochie 2024

Welkom in Veenendaal!

Op 6 april 2024 wordt in Veenendaal de derde conferentie Missionaire Parochie gehouden, met als thema “Volg Mij”. Na twee succesvolle en bemoedigende conferenties, is er opnieuw een gelegenheid om bijeen te komen voor een dag van inspiratie en ontmoeting.

Misschien ben je vol enthousiasme aan de slag gegaan in je parochie en heb je anderen kunnen bemoedigen. Misschien ben je begonnen vanuit een diep verlangen, maar loop je vast in de praktijk en zoek je nieuwe inspiratie en handvatten. Misschien ben je nieuwsgierig of sceptisch en wil je graag meer ontdekken over wat een ‘missionaire parochie’ eigenlijk is.

Hoe dan ook: wees welkom op de conferentie Missionaire Parochie!

Voor wie?

Van harte uitgenodigd is iedereen die verlangt de weg naar een missionaire parochie in te slaan, op die weg verder te gaan, of die simpelweg nieuwsgierig is naar het gedachtegoed van de missionaire parochie. Welkom dus aan parochianen, vrijwilligers en bestuursleden, aan bisschoppen, priesters en diakens, aan pastoraal werkers, catechisten en pastoraal assistenten.

Ook onze Vlaamse en onze protestantse broeders en zusters zijn van harte uitgenodigd om deel te nemen aan deze dag!

GroepenBouwen aan een missionaire parochie kan niemand alleen. We moedigen mensen daarom aan bij voorkeur samen met medeparochianen te komen, om op deze manier het hoogst mogelijke rendement uit de dag te halen. Maak hiervoor gebruik van ons speciale groepstarief!

JongerenJongeren zijn van groot belang voor de Kerk van vandaag en morgen - daarom zijn jullie ook van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de conferentie! Voor studenten en young professionals (t/m 35 jaar) zal er op vrijdag 5 april een pre-event worden georganiseerd: de Young People's MeetUp! Kijk hier voor meer informatie en om je aan te melden.

Waar?

Evenementenlocatie ‘De Basiliek’, Wiltonstraat 56, Veenendaal.

De Basiliek ligt vlak naast de A12, centraal gelegen in Nederland. Er is ruime (gratis) parkeergelegenheid aanwezig. Houd op 6 april rekening met mogelijke verkeershinder ten gevolge van wegwerkzaamheden op de A12

Kom je met de trein, dan is de loopafstand ongeveer een kwartier vanaf station Veenendaal - De Klomp.

Wanneer vindt de conferentie plaats?

De conferentie Missionaire Parochie vindt plaats op zaterdag 6 april 2024, van 09:30 uur tot 17:00 uur.

Op vrijdagavond  5 april zal er om 20:00 uur een voorprogramma zijn met gezamenlijk gebed voor de conferentie en aansluitend ontmoeting. Parallel hieraan vindt een pre-event voor jongeren plaats, de Young People's MeetUp: studenten en young professionals zijn hiervoor van harte uitgenodigd!

Meer informatie over het programma vind je hier.

Kosten en aanmelding

De kosten voor een ticket bedragen 40 euro per persoon. De kosten zijn inclusief koffie, thee en lunch; exclusief eventuele overnachting.
Omdat wij aanbevelen dat mensen in groepen komen, geldt er een speciaal tarief voor groepen vanaf 5 personen. Lees hierover meer op de aanmeldpagina.
Voor jongeren tot 30 jaar geldt een speciaal jongerentarief van 35 euro per ticket.

De online kaartverkoop is inmiddels gesloten. Kaarten kopen aan de deur is nog wel mogelijk; kaarten kosten 40 euro en kunnen contant of met pin worden betaald bij de infobalie.

Vrijwilligers gezocht!

Wil je als vrijwilliger een steentje bijdragen aan het slagen van de conferentie? Dat kan!

Kijk hier voor de mogelijkheden.

Zegt het voort!

Ben je enthousiast? Zeg het dan voort aan vrienden, bekenden en medeparochianen! Vraag gratis folders en posters aan, of download ze hier om de informatie digitaal te verspreiden.

Materiaal downloaden

Materiaal aanvragen

Organisatie

De mini-conferentie Missionaire Parochie wordt georganiseerd door een aantal organisaties, die met elkaar samenwerken om parochies te stimuleren en te ondersteunen om meer missionair te worden. Dat zijn: het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS), Alpha Nederland, Katholiek Alpha Centrum, xpand (leiderschapsontwikkeling voor parochies) en het bisdom Breda. Daarbij is er ondersteuning van Divine Renovation (internationale organisatie die parochies ondersteunt om meer missionair te worden).