Hij sprak tot hen: “Komt, volgt Mij: Ik zal u vissers van mensen maken.”
Terstond lieten zij hun netten in de steek en volgden Hem.
Matteus 4, 19-20

Young People's MeetUp 2024

Op de vooravond van de conferentie van de Missionaire Parochie ben jij als jongvolwassene (student of young professional) van harte uitgenodigd voor de Young People's MeetUp! Deze avond is een mooie gelegenheid om elkaar te ontmoeten en te bemoedigen. Tijdens de avond zal er ruimte zijn voor ontmoeting met andere gelovige jongvolwassenen en voor gezamenlijk gebed - voor onszelf en onze omgeving. Ook wordt het programma "Leaders of Influence" van Xpand gepresenteerd, waarbinnen een nieuwe katholieke tribe gaat starten.

Presentatie Leaders of Influence

Als jongvolwassene ben je volop in ontwikkeling: je staat aan het begin van je carrière, je hebt belangrijke keuzes te maken en je hebt veel potentie en dromen. Je wilt je idealen nastreven, maar de wereld is ook weerbarstig. Mogelijk kun je daarbij wel wat hulp gebruiken, van leeftijdsgenoten die hetzelfde doormaken en van een mentor die jouw vakgebied kent.

Als christen wil je niet alleen impact hebben binnen je werk, maar ook binnen de kerk. Daarom presenteert xpand het programma "Leaders of Influence", waarbinnen een katholieke tribe gaat starten.

In het Leaders of Influence-programma kom je zo'n 3 à 4 keer per jaar samen met andere jongvolwassenen om te spreken over thema's waar je op de werkvloer mee in aanraking komt, zoals bijvoorbeeld macht, high trust organisaties, integriteit en leidinggeven. Onder leiding van een Xpand medewerker wordt zo'n thema op een zinvolle manier uitgewerkt.
Daarnaast heb je een persoonlijke christelijke mentor uit jouw eigen vakgebied, waarmee je naar je eigen persoonlijke ontwikkeling kijkt.

Op vrijdagavond 5 april zullen we een voorproefje krijgen van hoe zo'n ontmoeting er uit kan zien. De avond wordt begeleid vanuit Xpand.

Tom Koot, trainer bij xpand: "Vanuit het gedachtegoed van de Missionaire Parochie willen we jonge mensen begeleiden in hun ontwikkeling in leiderschap - met een goed niveau van competenties en een gezond en sterk karakter, geworteld in het katholieke geloof. In onze workshop zullen we erop ingaan waarom we gezond leiderschap nodig hebben in Nederland en in onze Kerk. Wat is gezond leiderschap, en waar ga je aan bouwen? Hoe ziet het LOI traject eruit en hoe kun je deelnemen aan deze lerende gemeenschap?"

Praktische informatie

Deze Young People's MeetUp vindt plaats op vrijdagavond 5 april en is een van de voorprogramma's van de conferentie Missionaire Parochie op zaterdag 6 april. Parallel aan de MeetUp vindt een voorbedeavond voor de conferentie plaats.

19:00 uur:     Inchecken mogelijk: welkom!
20:00 uur:     Start programma
Aansluitend:  Informele ontmoeting / borrel

Locatie

Het programma vindt plaats op de tweede verdieping van 'De Basiliek', Wiltonstraat 56 in Veenendaal.

Kosten

Aan de MeetUp zijn geen (extra) kosten verbonden. Je kunt ook zonder ticket voor de conferentie deelnemen aan dit programma. Tijdens de borrel zijn consumpties voor eigen rekening.

Overnachting

Jongeren die op zaterdag ook deelnemen aan en/of vrijwilliger zijn bij de conferentie Missionaire Parochie kunnen overnachten in een gastgezin in de omgeving van Veenendaal. Geef het aan bij je aanmelding als je hier gebruik van wilt maken.

Aanmelding

Gebruik onderstaand formulier om door te geven dat je aanwezig zult zijn bij de Young People's MeetUp!

Let op: dit is geen aanmelding voor de conferentie Missionaire Parochie. Voor de conferentie koop je je ticket hier tegen het geldende jongerentarief.