Hij sprak tot hen: “Komt, volgt Mij: Ik zal u vissers van mensen maken.”
Terstond lieten zij hun netten in de steek en volgden Hem.
Matteus 4, 19-20

Vrijwilligers voor de conferentie gezocht!

Om de conferentie ‘Missionaire Parochie’ op 6 april tot een succes te maken, zijn er veel vrijwilligers nodig. Misschien wil je ook wel een steentje bijdragen? Er zijn allerlei taken waarvoor je je kunt inzetten. Je vindt hier een beschrijving van de mogelijke taken en verdere informatie. Alvast van harte dank!

De waarde van gastvrijheid

De gastvrijheid loopt als een rode draad door de taken van alle vrijwilligers heen. We willen onze gasten op de conferentie laten ervaren hoe je de waarde van gastvrijheid kunt uitdragen. Daar hoort ook een stukje ordedienst bij, zodat de toestroom aan mensen goed gecoördineerd wordt. Hiervoor hebben we vrijwilligers nodig, die bijvoorbeeld helpen bij het inchecken, bewegwijzeren, vragen beantwoorden, etc. Gezien het grote aantal deelnemers hebben we ook veel vrijwilligers nodig die willen helpen bij de catering. Het zou heel fijn zijn als je ons wilt helpen om deze gastvrijheid te realiseren!

Als vrijwilliger kun je op verschillende manieren betrokken zijn:

• Deeltijd-vrijwilliger tijdens de conferentie

Je bent vrijwilliger en maakt tegelijkertijd een fors deel van de inhoud van de conferentie mee (maar je zult ook stukken missen). Qua taken kun je hierbij denken aan:
- ontvangst en ordedienst
- voorbede in de gebedsruimte
- meewerken aan de communicatie: interviews, samenvattingen schrijven, vloggen e.d.

We willen je vragen om - indien mogelijk - de deelnemersbijdrage aan de conferentie (deels) zelf te betalen.
Je bent van harte welkom op vrijdagavond 5 april bij het pre-event (met tevens een instructiemoment voor de vrijwilligers) en je wordt op zaterdag 6 april op tijd op de locatie verwacht.
Je kunt als vrijwilliger overnachten in één van de gastgezinnen van de parochie.

• Voltijd-vrijwilliger tijdens de conferentie

Je stelt je volledig beschikbaar als vrijwilliger voor de conferentie. Je zult weinig van het programma meemaken, maar je zult wel degelijk alles van de sfeer van de conferentie ervaren! Qua taken kun je denken aan: catering, verschillende coördinerende en logistieke taken.

Omdat je je de hele dag achter de schermen inzet, betaal je geen deelnemersbijdrage.

• Vrijwilliger vooraf of achteraf

Op vrijdagmiddag 5 april starten we met de opbouw voor de conferentie, waarvoor alle hulp welkom is. Alle vrijwilligers nodigen wij uit om op vrijdagavond bij elkaar te komen voor een tijd van gebed en instructie. Wanneer de conferentie op 6 april afgelopen is, is het verzoek aan vrijwilligers om nog een uur te helpen met afbouwen.

Aanmelden als vrijwilliger en voorkeur opgeven

Je kunt jezelf als vrijwilliger opgeven door te mailen naar info@missionaireparochie.nl of door te appen naar Harm Ruiter.
Wil je bij de inschrijving aangeven welke taken je voorkeur hebben? We danken je hartelijk voor je bereidwilligheid!