Startprogramma Space for Grace: op zoek naar katholieke doeners

Durf. Ondernemingszin. Levenskracht. Deze kwaliteiten worden niet zo vaak met de katholieke kerk geassocieerd. Meestal gaat het over de krimp, kerksluiting en vermoeide vrijwilligers. En toch tref je aan de basis van de kerk, in parochies en lokale geloofsgemeenschappen, durvers, flexibele denkers en creatieve doeners aan. Zij zien de toekomst, hebben nieuwe ideeën en gaan ermee aan de slag. Sinds 5 jaar ondersteunt Space for Grace deze mensen. Verschillende parochies en projecten mochten hier in de afgelopen jaren al van profiteren (zie video). Dit vernieuwingsproject gaat haar slotfase in met een breed aanbod.

Startprogramma

Voor alle enthousiaste katholieke doeners die geloven dat er meer mogelijk is in hun gemeenschap organiseert Space for Grace een startprogramma. Dit bestaat uit een tweedaagse in klooster Mariënkroon in Nieuwkuijk, een terugkomdag en de mogelijkheid om een project in te dienen.
De tweedaagse helpt deelnemers kijken naar mogelijkheden, wat er nodig is en wat hun talenten zijn. Vervolgens gaan ze aan de slag - en met een concreet plan naar huis. Daarna kan een aanvraag worden ingediend voor het laatste Space for Grace jaartraject, waarbij projecten worden gesteund met coaching en een werkbudget.

Kloostertweedaagse

Start: vrijdag 17 januari 10.00 uur
Einde: zaterdag 18 januari 17.00 uur
Locatie: Abdijhof Marienkroon, Nieuwkuijk
Kosten: € 50,- per persoon

Meer informatie?

Er is een online info-avond op woensdag 23 oktober om 20.00 uur. Aanmelden voor deze informatieavond kan hier.

Bezoek de site van Space for Grace voor meer informatie over - en om aan te melden voor - het Startprogramma.