ALS GOD RENOVEERT

DO 28 & VR 29 OKTOBER 2021
Online Kick-off met Father James Mallon

Online kick-off evenement met Fr. James Mallon op 28 en 29 oktober 2021

In aanloop naar de conferentie ‘De Missionaire parochie – Als God renoveert’ nodigen wij u van harte uit voor het online kick-off evenement op donderdag 28 en vrijdag 29 oktober 2021. De Canadese priester James Mallon, hoofdspreker op de eerder uitgestelde conferentie op 24 en 25 maart 2022, zal tijdens de kick-off een inleiding geven. Voor de conferentie zelf hebben zich zo’n 1000 mensen opgegeven.

Op donderdagavond 28 oktober 2021 van 20.00 tot 21.30 uur wordt de online ontmoeting verzorgd in een studio in Veenendaal. In het programma zal fr. James Mallon live vanuit Canada spreken met aansluitend een Q&A (vraag en antwoord). Drie gasten zullen ter plekke vanuit hun eigen context reageren op de inleiding van Mallon en vertellen over de eigen ervaringen op weg naar een missionaire parochie. De gasten zijn: mgr. Jan Liesen, bisschop van Breda; Heleen van de Reep, pastoraal werkster in de Clara en Franciscus Federatie in het Groene Hart en Carolien Hoogenboom, projectmedewerkster voor de ‘Missionaire Parochie’ voor young professionals en vrijwilligster in een parochie in Haarlem. Het geheel is ingebed in muziek, gebed en interactie via social media.

Aanbevolen wordt om deze online kick-off bijeenkomst samen met anderen uit de parochie te kijken en hierover dan door te spreken met elkaar, bijvoorbeeld in een zaal van de parochie. Hierbij kunt u de stream bijvoorbeeld met een beamer projecteren en na de livestream samen delen over wat u gezien en gehoord heeft.

Extra Zoom bijeenkomst
Op vrijdagavond 29 oktober 2021 is er de mogelijkheid om van 20.00-21.00 uur via een Zoom bijeenkomst door te spreken over de inleiding van Mallon. Een ieder kan een deelgroep kiezen, waarin uitgewisseld kan worden met mensen uit heel Nederland en Vlaanderen afhankelijk van waar men staat in het proces naar een (meer) missionaire parochie. De opties zijn: 1. Ik twijfel of dit gaat werken in mijn parochie; 2. Ik sta alleen in dit proces, wat nu?; 3. In onze parochie willen we een start maken en 4. In onze parochie zijn we al een tijdje onderweg.

Conferentie ‘De missionaire parochie - Als God renoveert’
Dit kick-off evenement is de opmaat naar de conferentie ‘De missionaire parochie - Als God renoveert’ op 24 en 25 maart 2022 in Breepark, Breda. De organisatie is in handen van het Bisdom Breda in samenwerking met het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS), Alpha Nederland, Katholiek Alpha Centrum, Xpand, de Vlaamse Impulsgroep en het netwerk van nieuwe bewegingen in de rooms-katholieke Kerk.

Hieronder kunt u de kick-off met fr. Mallon herbekijken.

Engelstalig (zonder vertaling)

Met vertaling naar het Nederlands