Webinar 2 september – Ontdek de Missionaire Parochie

Stel al je vragen en ontdek het model van de “missionaire parochie” als kans om jouw parochie te dynamiseren. Dit is een initiatief van de Impulsgroep Missionaire Parochie Vlaanderen op woensdag 2 september 2020 om 20:00.

Als je actief betrokken bent als priester of geëngageerde leek vandaag in parochiewerk verdien je meer dan ooit respect. Het zijn geen eenvoudige tijden om je parochiegemeenschap voor te gaan, te organiseren en te inspireren. Hoe met beperkte middelen en mensen antwoorden op de vele vragen van mensen in het hart van je parochiegemeenschap maar ook aan de buitenkant van je parochiegemeenschap. Waar vind je nieuwe catechisten, nieuwe vrijwilligers om mee taken op zich te nemen om de parochie te dragen.

De aanpak van het model “missionaire parochie” vertrekt vanuit een realistische analyse van de situatie en stelt dan een haalbaar stappenplan voor om je parochie te helpen Gods droom over de parochie te ontdekken en stap voor stap vorm te geven met ruimte voor de dynamiek van onze huidige samenleving.

We willen je graag uitnodigen op een webinar van anderhalfuur waar we je graag dit model presenteren maar vooral willen luisteren naar je vragen en bedenkingen. We willen hier rond graag met jou de dialoog aangaan.

Dit webinar gaat door op woensdag 2 september om 20:00 tot 21:30 en staat open voor priesters, religieuzen en alle betrokken parochiemedewerkers. Heb je interesse? Vul dan snel onderstaand contactformulier in en wij contacteren je dan voor het verder praktisch verloop.

We hopen alvast je in september te ontmoeten!

Herbekijk het webinar

Heeft u het webinar gemist of wil u het graag nog eens herbekijken?
Dat kan op deze pagina!

Hieronder vindt u ook een link naar de presentatie:

Download de presentatie: