Lezing Henry Cappello bij OLV ter Nood in Heiloo

Het heiligdom OLV ter Nood is al enige jaren actief om het gedachtengoed van de Missionaire Parochie van Fr. James Mallon aan te wenden om zo meer missionair te kunnen zijn. Op zondag 21 april zal Henry Cappello een lezing verzorgen op het heiligdom Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo, die aansluit bij deze visie en bovendien beoogt bij te dragen aan dit proces. Belangstellenden zijn van harte uitgenodigd deel te nemen.

Dhr. Henry Cappello is voorzitter van Global 2033. Global 2033 brengt leiders en influencers bij elkaar in een wereldwijd project van missionaire leerlingen, met het verlangen en de doelstellling het evangelie naar iedereen toe te brengen. In zijn lezing wil hij vooral ingaan op praktische benaderingen om het missionair zijn van katholieken nieuw leven in te blazen, hen te vormen en te mobiliseren. Zijn verhaal is vooral ook gericht op Gen Z.

Hoewel Global 2033 en de Missionaire Parochie onafhankelijke organisaties zijn, zijn ze sterk met elkaar verwant qua verlangen: missionaire leerlingen van Jezus te maken. Fr. Mallon was één van de 160 leiders die aanwezig was bij de internationale conferentie van Global 2033 in Krakau afgelopen februari (zie foto).

Praktische informatie

Op maandag 22 april zal dhr. Cappello spreken voor alle pastorale krachten van het bisdom Haarlem-Amsterdam, die hier een persoonlijke uitnodiging voor hebben gekregen. De ontmoeting op zondagavond 21 april is voor iedereen toegankelijk.

Kosten: Toegang is gratis, een gift is van harte welkom
Aanvang: 19.30 uur
Locatie: Julianaklooster, Hoogeweg 65, Heiloo
Parkeren: Kapellaan 9

Aanmelden kan door te mailen naar info@olvternood.nl.

Klik hier om de poster te downloaden.