Leaders of Influence - traject voor jongvolwassenen

Als jongvolwassene ben je volop in ontwikkeling: je staat aan het begin van je carrière, je hebt belangrijke keuzes te maken en je hebt veel potentie en dromen. Je wilt je idealen nastreven, maar de wereld is ook weerbarstig. Mogelijk kun je daarbij wel wat hulp gebruiken, van leeftijdsgenoten die hetzelfde doormaken én van een mentor die jouw vakgebied kent.
Als katholiek wil je niet alleen impact hebben binnen je werk, maar ook binnen de Kerk. Daarom presenteert xpand het programma "Leaders of Influence", waarbinnen dit jaar een katholieke tribe gaat starten.

In het Leaders of Influence-programma kom je zo'n 3 à 4 keer per jaar samen met andere jongvolwassenen om te spreken over thema's waar je op de werkvloer mee in aanraking komt, zoals bijvoorbeeld macht, high trust organisatie, integriteit en leidinggeven. Onder leiding van een xpand LOI-trainer wordt een thema per avond op een zinvolle manier uitgewerkt. Daarnaast heb je een christelijke mentor, die met jou naar je naar je leiderschapsontwikkeling kijkt.

Achtergrond

Het programma Leaders of Influence bestaat al sinds 2006 en heeft al meer dan 235 jonge mensen ondersteund in hun persoonlijke groei, roeping en carriere. Nu het thema 'leiderschap' ook in toenemende mate aandacht krijgt binnen parochies, aangewakkerd door het gedachtegoed van de Missionaire Parochie, ontstond de vraag naar een katholieke 'tribe' waarbinnen katholieke jongvolwassenen elkaar kunnen ondersteunen en samen kunnen groeien in leiderschap.

Tom Koot, trainer bij xpand:

"Vanuit het gedachtegoed van de Missionaire Parochie willen we jonge mensen begeleiden in hun ontwikkeling in leiderschap - met een goed niveau van competenties en een gezond en sterk karakter, geworteld in het katholieke geloof."

Praktisch - assesment

Meer (praktische) informatie vind je in de brochure: klik hiernaast op de afbeelding om deze te downloaden.

Om jou goed te kunnen begeleiden start het traject met een assessment om te kijken waar jouw talenten, persoonlijkheidssterkten en leiderschapspotentieel zitten. In de katholieke tribe vragen we je ook om naast je visie voor je persoonlijk leven na te denken over wat jouw visie voor de Kerk is.

De kosten van het assessment bedragen € 275 per persoon. Dit is voor twee dagen training, inclusief catering, boeken, scans en werkboeken.

We vragen een minimaal commitment van drie jaar. Ons aanbod is een unieke kans om zo’n 5-10 jaar in de tribe gevoed te blijven worden, waar je ook in je carrière staat. De jaarlijkse bijdrage is € 100,- voor deelnemers jonger dan 30 jaar en € 140,- voor deelnemers ouder dan 30 jaar.

Jouw persoonlijke groei in leiderschapskwaliteiten is van waarde binnen je parochie en werkomgeving. Wellicht kunnen parochies of werkgevers (een deel van) de kosten vergoeden, bijvoorbeeld vanuit een ontwikkelingsbudget.

Hoe starten?

Stuur een korte mail met je C.V. en de wens om aan de katholieke tribe deel te nemen naar: info-nl@xpand.one, waarin je aangeeft dat je graag wilt starten met het assessment. Je ontvangt van ons het aanmeldingsformulier voor het eerstvolgende assessment op 27 juni en 3 juli 2024. Je ontvangt van ons de locatie, het programma en het voorbereidingspakket. Je start met het assessment en daarna maken we samen de keuze of je instapt in het programma.

Klik hier voor de flyer

Video

Op vrijdagavond 5 april 2024 werd de nieuwe katholieke LOI-tribe gelanceerd tijdens de Young People's MeetUp, een van de voorprogramma's van de conferentie Missionaire Parochie.

Paul Donders, oprichter en CEO van xpand International, gaf een workshop over het thema 'gezond leidinggeven' en introduceerde aansluitend het Leaders of Influence-traject. David Ruiter, een van de aanwezige jongeren, schreef een verslag over de workshop: Young Professionals aan de slag met leiderschap: “Wat is de maat die bij mij past?”

Niet aanwezig geweest?  Bekijk hieronder de opname van het afsluitende gedeelte en weet je ook warm uitgenodigd om deel te nemen!