Alpha in opkomst onder katholieken: kom naar de trainingsdag!

Beginnen jullie in de parochie voor het eerst met een Alpha? Dan ben je bepaald niet de enige! Op donderdag 13 juni waren er 15 parochies uit het hele land en zelfs eentje uit Vlaanderen vertegenwoordigd bij de online Teamleiders Kick-Off van Alpha Nederland. Deze training is speciaal voor teamleiders die voor het eerst beginnen met Alpha, en behandelt vragen als 'Wie vraag ik voor mijn team?' en 'Wat is de rol van de pastoor?' De deelnemers uit de katholieke kerk vormden de helft van het aantal aanwezigen op de training!

Alpha Nederland stond versteld van de hoge opkomst vanuit parochies. Deze grote opkomst vanuit katholieke hoek is te danken aan de missionaire beweging, en in het bijzonder aan de conferentie Missionaire Parochie van 6 april jl. in Veenendaal.

Zelf interesse om te starten met Alpha?

Heb je de training gemist, maar ben je wel enthousiast om Alpha te starten in jouw parochie? Bezoek dan de Alpha Trainings- en Inspiratiedag op zaterdag 7 september. Daar word je een dag lang geïnspireerd, getraind en toegerust om aan de slag te gaan met jouw cursus. Nodig vooral medeparochianen uit om mee te gaan!

Voor advies op maat kun je ook contact opnemen met de coördinator Alpha Katholiek, Carolien Hoogenboom.