“Voor mij is dit een familieviering"

Thaddy de Decker is missionaris van Mill Hill. Hij werkt nu in de Pater Damiaanparochie. Deze parochie omvat alle geloofsgemeenschappen op Zuid-Beveland en Schouwen-Duiveland. “Voor mij is dit een familieviering. Het is een feest. Je ontmoet allerlei verre neven en nichten. Er heerst hier optimisme.”

Op woensdag 23 maart 2022 werd bekend dat er in de Pater Damiaanparochie binnen afzienbare tijd vijf kerkgebouwen sluiten. “Dat is een symptoom van ontwikkelingen die al decennia aan de gang zijn,” aldus Thaddy. “We moeten ons wel de vraag stellen wie we eigenlijk zijn. Sommige denken dat we tot een verdwijnende groep behoren. Als mensen mij dit vragen, antwoord ik steevast: “Neen.” We hebben de belofte van de Heer dat Hij altijd bij ons zal zijn tot het einde der tijden.