WEBINAR: Missionair begroten

Op veel plekken in Nederland zetten parochies stappen op weg naar een missionaire parochie. Hiervoor is meestal een cultuuromslag nodig, waarbij ook de focus wordt verlegd: hoe kunnen we als parochie mensen helpen om Jezus te ontmoeten? Daarbij gaat het niet alleen om onze eigen parochianen, maar ook om mensen die (nog) niet in onze kerk(en) komen.

Deze nieuwe focus heeft ook invloed op de begroting van een parochie. Want hoe zorg je ervoor dat de begroting de missionaire mindset en activiteiten mogelijk maakt en niet belemmert? En hoe zorg je tegelijkertijd dat de parochie financieel gezond blijft?

In dit webinar ging Dennis Peters (Pers & Communicatie van Kerk in Nood) in gesprek met pastoor Jochem van Velthoven en Marco Veer over het waarom en hoe van 'missionair begroten'. Van Velthoven is pastoor van de Catharinaparochie in Oosterhout e.o. en was accountant voordat hij priester werd. Veer is penningmeester van de Elisabethparochie in Terneuzen e.o. en heeft jarenlange ervaring als belasting- en bedrijfsadviseur.

U kunt het webinar hier bekijken of via ons YouTube-kanaal.

Foto banner: Myrthe Roth