Twee webinars in najaar 2020

17 november - Gebed als fundament
1 december - Prioriteit van evangelisatie

Twee webinars over parochievernieuwing

Graag nodigen wij u uit voor twee webinars die dit najaar online voor u worden georganiseerd vanuit de Missionaire Parochie:

Webinar 1 - Gebed als fundament van parochievernieuwing
Op dinsdagavond 17 november 2020 - 20 tot 21 uur

Waarom is gebed, als fundament van parochievernieuwing zo belangrijk? Wat houdt dit eigenlijk in? Hoe kun je persoonlijk en als parochie hierin groeien? Wat zijn voorbeelden van de doorwerking hiervan in het leven van mensen en in het parochieleven? En hoe geef je dit vorm in coronatijd?

In dit webinar gaan twee gasten onder leiding van Mirjam Spruit, stafmedewerkster bij het Centrum voor Parochiespiritualiteit, met elkaar in gesprek. De eerste gast is pastoor Jeroen Smith uit Leiden, tevens verbonden aan het Katholiek Alpha Centrum (Nederland). In zijn parochie is er sinds enkele jaren 24-uurs aanbidding (van vrijdag op zaterdag) om het proces van parochievernieuwing te ondersteunen. De tweede gast is Gabriella Buirma. Zij is parochiaan van de Gerardus Majella parochie te Utrecht. Deze parochie verruimde tijdens de lockdown van afgelopen maart de openingstijden van de kerk en daar werd en wordt veel gebruik van gemaakt.

Klik hier om een samenvatting te lezen of de webinar te herbekijken.

Webinar 2 - De prioriteit van evangelisatie
Op dinsdagavond 1 december 2020 - 20 tot 21 uur

Welke rol speelt de prioriteit van evangelisatie in het proces van parochievernieuwing? Wat is eigenlijk evangelisatie en waarom is dit zo belangrijk? Hoe geef je prioriteit aan evangelisatie in de parochie? Welke rol speelt de Alpha cursus in de evangelisatie en wat zijn ervaringen met deze cursus in de praktijk? En hoe doe je dit in coronatijd?

In dit webinar gaan twee gasten onder leiding van Ben Hartmann, directeur van het Sint Franciscuscentrum, met elkaar in gesprek. De eerste gast is Lotte. Zij is betrokken bij de parochie in het centrum van Tilburg (Nederland), en coördineert al enkele jaren de Alpha cursus aldaar. De tweede gast is Patrick Vandeputte. Hij is catechist in de parochie zone van Sint-Katelijne-Waver (Vlaanderen).

Klik hier om een samenvatting te lezen of de webinar te herbekijken.

Via onderstaand formulier kunt u zich alvast inschrijven voor de webinar(s) naar keuze.

Abonneer u op de nieuwsbrief

Wie zich abonneert op de nieuwsbrief ontvangt een e-mail als er belangrijk nieuws is m.b.t. de Missionaire Parochie en blijft op de hoogte van activiteiten die wij organiseren. U kunt zich op elk moment gemakkelijk uitschrijven.

Blijf op de hoogte van onze laatste nieuwtjes!