Missiecongres 2024 in Brussel

Van 15 t/m 17 maart 2024 vindt het Missiecongres in Brussel (België) plaats. Er worden duizenden deelnemers verwacht van heel België. Ook de Missionaire Parochie zal vertegenwoordigd zijn. We nodigen allen uit om (eventueel met een groep) aan dit evenement deel te nemen.

Wat houdt het Missiecongres in?

Het Missiecongres is een project dat wordt gedragen door een groep leken uit heel België. Het doel is alle katholieken van België samen te brengen voor een grote familiebijeenkomst om de vele mooie initiatieven van parochies, gemeenschappen en verenigingen onder de aandacht te brengen en de beste ideeën uit te wisselen om te getuigen van de liefde van Christus. Het Missiecongres wil banden scheppen, ontmoetingen en uitwisseling stimuleren. Het is ook bedoeld als een moment van bezinning om manieren te vinden om het geloof over te brengen in de wereld van vandaag.
Een eerste editie van het Missiecongres vond plaats in maart 2022 in de Basiliek van Koekelberg en bracht ongeveer 2000 deelnemers samen!

“Wij geloven dat het verkondigen van het Evangelie de ware manier is om harten te veranderen en de samenleving beetje bij beetje om te vormen. Wij geloven dat er een grote dorst naar God leeft in de harten van onze medeburgers, ondanks de schijnbare secularisatie van onze wereld.” - Manifest van de Missie

Waar?

Nationale Basiliek van het Heilig Hart te Koekelberg, Brussel, België : Basiliekvoorplein 1, 1083 Brussel

Wanneer vindt de conferentie plaats?

De conferentie Missionaire Parochie vindt plaats van vrijdag 15 maart 2024 om 19:00 tot zondag 17 maart om 17:00.

Meer informatie over het programma vind je hier.

Kosten en aanmelding

De kosten voor een ticket variëren tussen 9 en 25 euro per persoon.

Tickets kopen

Zegt het voort!

Ben je enthousiast? Zeg het dan voort aan vrienden, bekenden en medeparochianen! Vraag gratis folders en posters aan, of download ze hier om de informatie digitaal te verspreiden.

Materiaal aanvragen

Organisatie

Het Missiecongres is een samenwerking van een groot aantal organisaties. Klik hier voor meer informatie