KIJK TERUG: Omgaan met de realiteit van parochies met meerdere kerken

Kerksluitingen, parochiefusies, en steeds meer parochies die uit meer verschillende kerken bestaan – dat is de realiteit waar we mee te maken hebben. Er zijn weinig priesters en de priesteropleidingen hebben hen meestal ook niet echt voorbereid op deze nieuwe werkelijkheid. Dus rijst bij velen de vraag: hoe gaan we om met deze situatie? Hoe voorkom je dat je jezelf voorbijloopt? Welke tips of praktische benaderingen van leiderschap kunnen priesters en lekengelovigen helpen om elkaar te ondersteunen in deze vorm van parochieleven?

Deze vragen zijn actueel en relevant voor de situatie in Nederland, maar dat geldt voor de meeste Westerse landen. Op 2 maart organiseerde Divine Renovation Ministries daarom een online gesprek tussen Fr. Michael Doyle, Fr. Kieron O’Brien en Rob McDowell, leiderschapscoach van Divine Renovation. Dit webinar is nog terug te kijken!

Taal

Het gesprek werd gevoerd in het Engels; er was geen Nederlandse vertaling beschikbaar. Voor wie het Engels goed kan volgen is dit webinar warm aanbevolen!

• U kunt het webinar hier terugkijken.