Dag over muziek & liturgie

Opbouwende muziek is een belangrijke waarde in een missionaire parochie en bouwt de geloofsgemeenschap op.
Op initiatief van de Emmanuel Gemeenschap gaat er op woensdag 1 mei een dag door in Clemenspoort (Gent) over zang en liturgie.
Een zangdag voor iedereen, vooral voor hen die van muziek en mooie liturgie houden.

Programma
Er zijn vier workshop-momenten voorzien die zowel praktische training als inhoudelijke vorming en uitwisseling bieden om de muziek in de zondagseucharistie in de parochie kracht en diepgang te geven.

• Ilse Spiloes (Clemenspoort, Alpha Vlaanderen, dirigente JOY!) leert enkele vierstemmige liederen aan.
  • Vincent Kemme (Emmanuel, organist abdij Affligem) geeft uitleg bij de vaste gezongen gebeden in de mis (ordinarium) en leert een vierstemmig ordinarium aan.
  • Cissy Suijkerbuik (Emmanuel, dirigente bij KISI Nederland) spreekt vanuit haar ervaringen over liturgie met en voor kinderen.
  • Bas Suijkerbuik (liturgist/theoloog, componist en directeur van Emmanuel Music Europa) spreekt over de liturgie als bron van liefde in ons leven.
  • Erwin Müller (Emmanuel, muzikant) en Guenaelle De Groote (Emmanuel) helpen de psalmen ontdekken als onderdeel van de liturgie en hoe die zingend een plaats te geven.

Wanneer?
Woensdag 1 mei 9:30 - 17:00. (het is mogelijk om slechts een halve dag mee te maken).
Muzikanten worden van harte uitgenodigd om hun instrument mee te brengen indien ze willen meespelen tijdens de eucharistie.

Waar?
Clemenspoort, Overwale 3 te Gent (parking via St-Denijslaan 251)

Programma en inschrijving:
zie zangdag.emmanuelvlaanderen.be/inschrijven