Bisdom Breda

Groeien naar missionaire parochies staat centraal in de visietekst van bisschop Liesen van het bisdom Breda en in de dienstverlening van het bisdom. In het afgelopen jaar heeft een reorganisatie van het bisdomkantoor plaatsgevonden. De inzet is om alle diensten van het bisdom vanuit het missionaire perspectief gestalte te geven. Op het vlak van pastoraat kunnen parochies uit het bisdom Breda een beroep doen op de mensen van het team ‘Missionair Pastoraat’ die graag meedenken, adviseren en zowel praktisch als geestelijk willen ondersteunen bij de cultuuromslag van de parochie.

Het Bisdom Breda maakt deel uit van het samenwerkingsverband (ecosyteem) Missionaire Parochie. Heel bewust is gekozen samen te werken met anderen om zo, ieder vanuit de eigen sterktes, dienstbaar te kunnen zijn in synergie met elkaar. Het bisdom Breda is hier als eerste bisdom ingestapt. Er wordt op deze wijze actief mee vormgegeven aan het proces dat nodig is in de cultuuromslag van ‘onderhoud’ naar ‘missie’.