Starten met Alpha

Aan de slag met Alpha

Alpha is dé kans om samen met anderen in gesprek te gaan over het leven en het christelijk geloof. Het is de plek waar iedereen welkom is en waar alle verhalen samenkomen. Elk jaar komen er wereldwijd duizenden mensen op Alpha in aanraking met het evangelie van Jezus Christus.

Inmiddels hebben 375.000 mensen in Nederland een Alpha gevolgd. Wereldwijd zijn dat er miljoenen! Elk jaar volgen zo’n 15.000 mensen in Nederland een Alpha. De cursus bestaat uit een serie van elf bijeenkomsten en een Alpha-weekend. Alpha heeft niet alleen impact op deelnemers maar ook op kerken, zo blijkt uit een internationaal onderzoek. Alpha wordt door 95% van de kerkleiders als een effectief evangelisatiemiddel gezien.